We're Soldiers

Sitter just nu och lyssnar på Ulrik Munther's underbara låt "Soldiers"! Så härlig låt det där. Idag har författaren Monica Zak varit och pratat i vår skola. Vi samlades 3 sjundeklasser och 1, 2 eller 3 sjätteklasser i aulan för att lyssna på när hon pratade om lite saker hon upplevt och om en bok som heter "Pojken som levde med strutsar". Alla klagar som vanligt och typ 'ÅH vad det här är tråkigt!' och 'Haha, jaja visst att han har levt med strutsar det tror man ju på!' och 'Den där boken suger!' och visst, jag tyckte inte det var så kul att sitta i en timme i aulan och lyssna på en 73-årig tant, men det var faktiskt ganska intressant. Hon har simmat i djungelfloder där det finns krokodiler som ju låter helt påhittat men det är faktiskt sant. Hon har rest hur mycket som helst och jobbar som skorpionfångare. Hon har funnit världens största (döda) exemplar av nån sorts sandfärgad skorpion och det den där boken om Hadara, han som levde med strutsar, är faktiskt också intressant. Det vi hört av den är bra enligt mig och rätt häftigt att han levt med strutsar. När jag uttrycker mej såhär och erkänner att jag tycker boken är bra och att det var intressant det hon berättade kommer nog många av mina kompisar påpeka det och skratta åt mej och klaga på mej på ett eller annat sätt. När vi såg på "Stand by me" på bilden var det samma sak. "Filmen sög", "det var urtrist" och "hellre jobba än att se på den här", men jag tyckte filmen var bra och det är min favoritfilm. Jag har sett den 19 gånger och håller på att läser boken. Många som brukar säga emot mej så ibland vill jag nästan inte säga vad jag egentligen tycker, utan håller bara med för att inte bli emotsagd. Det känns som att alla säger sådär bara för att inte bli emotsagda, för att man ska hålla sej till mängden och inte vara annorlunda, men hallå? tyck som ni vill! När jag började inse att jag tyckte Justin Bieber inte var så kass, utan faktiskt rätt bra, så ville jag först inte erkänna det. Kunde lyssna på nån av hans låtar utan att någon fick veta för att jag var rädd för vad den skulle säga, helt ärligt. Älskar ju både filmen och sången "Stand by me", och my little friend hatar filmen (Älskar henne mest ändå). Jag hade lyssnat på låten på YouTube och kommenterat typ 'I love this song, and the movie!' eller nåt sånt, och sedan länkat låten till my friendo som såg min kommentar och kopierade den och skickade till mej med ett frågetecken efter. Jag vet inte om det var för att vi just hade sett filmen och hon tyckte att jag inte kunde älska den så mycket redan eller för att hon tyckte jag var knäpp som tyckte så, men det är sådant som gör att jag inte gärna berättar saker som jag vet att folk kommer säga emot eller klaga på mej för. Men som sagt så älskar jag henne mest ändå och det gör inte ett dugg att hon tycker annorlunda än jag ;) Men nu har jag fått skriva vad jag tycker och tänker om att folk säger emot eller klagar när man gillar något/någon som ingen annan gör, så jag hoppas ni har läst igenom. Ska nu gå och hämta en apelsin och/eller en annan frukt och titta på tv och hoppas att det finns något att se på! See ya later aligator!
Söta Ulle med nderbara Soldiers ;)


Kommentarer
Moa Grimes ♥

Sv: Bra :D jaa hoppas verkligen det också! :) ♥

2012-03-08 @ 16:08:33
URL: http://momoos.blogg.se/
Moa Grimes ♥

Sv: Du mailar vad du vill säga till Jedward, får vara hur långt som helst och ditt twitternamn (skriv helst på engelska) skicka till [email protected] =:D ♥

2012-03-08 @ 20:38:33
URL: http://momoos.blogg.se/
Melina

WHOOP ULRIK ! <3

2012-03-08 @ 21:21:18
URL: http://melinapoower.devote.se


Lämna en liten kommentar så blir jag glad:


Här skriver du ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dej?

Din lilla Email-adress! (Publiceras ej, jag lovar)

Har du en blogg så skriv den här:

Och så ditt lilla meddelande (:

Trackback

Look me in the eyes and I'll tell you.

Tjubre, mitt namn är Louise. Jag är 13, snart 14 år och drömmer om att bli fotograf!

RSS 2.0