Får lära mej gå upp ur sängen på morgonen..

Klockan kvart i 7 tänkte jag att jag kan ligga o vila mej en kvart till för då har jag en halvtimme på mej att fixa mej. Så gjorde det men var seg så gick upp tre minuter över.. haha. Men iaf gick ja o platta håret o tvätta ansiktet. Sen tänkte jag att jag skulle testa måla kajal ovanför ögonfransarna, ni vet? Så när jag höll på o måla på andra ögat så hör jag att något stort åker förbi ute. Springer till fönstret o kollar och den första av tre bussar åker förbi. Får panik och tvättar bort kajalen slarvit och målar på lite mascara übersnabbt, sen springer jag till mitt rum och slänger en blick på klockan. 07:37. Ska vara ute 07:30 ungefär. Drar på mej ett par strumpor + min OnePiece och struntar i MP5en som ligger på skrivbordet. Springer ner, tar på mej skorna och tar jackan i handen och springer ut och väntar. Kom på att jag glömde engelskaläxan + boken jag lånade på biblioteket här om dagen. Blev ganska sur för jag gör inte alltid läxorna men gjorde den och blev rätt nöjd med den och då glömde jag den. Och blev sur för att jag s gärna ville fortsätta i boken men glömde den med. Tittade upp mot fönstret och jag tror jag hade glömt släcka lampan i all hast. Hade också struntat i att väcka Dan som alltid lyckas somna om på morgnarna, så han missade ju bussen.. Men ska dra nu ;) Ska läsa i "Höstgärning" och städa lite så att jag för hoppningsvis kan sova hos Clara(♥) inatt :) Imorrn är det final i Mello också. Hoppas förstås på att Top Cats vinner men samtidigt inte, för de skulle inte ha en så bra chans i Eurovision.. Eller skulle de? Nåja, vi får se vem som vinner imoooooooooooorrn!
Så här ser boken ut förresten ;) Den heter "Vinterverk", för det är två noveller där i och den ena heter "Höstgärning" och den andra "Vinterverk". Sedan finns en till bok med "Sommardåd" och "Vårbedrift", men jag bryr mej bara om "Höstgärning" !


Kommentarer
Moa Grimes ♥

Sv: Såklart hon kan! :D

Ja, en hälsning eftersom jag inte har någon skrivare längre.. R.I.P skrivare xD ♥

2012-03-10 @ 10:29:21
URL: http://momoos.blogg.se/


Lämna en liten kommentar så blir jag glad:


Här skriver du ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dej?

Din lilla Email-adress! (Publiceras ej, jag lovar)

Har du en blogg så skriv den här:

Och så ditt lilla meddelande (:

Trackback

Look me in the eyes and I'll tell you.

Tjubre, mitt namn är Louise. Jag är 13, snart 14 år och drömmer om att bli fotograf!

RSS 2.0