Limpa

Först och främst kunde jag knappt somna igår så gick ner från sängen, starta datorn o ladda över två låtar till min MP5 och så gick ja o la mej igen. Somnade ungefär halv ett tror jag, och så vaknade jag klockan 3 ._. Kunde inte somna om. Försökte läsa lite och lyssna på musik, men jag kunde inte somna! Så låg vaken tills jag skulle upp. Hörde pappa vakna på nedervåningen o sen en dörr som stängs o en bil åka iväg. Gick upp ur sängen o tittade ut. Pappa hade åkt utan o väcka oss. Hade jag inte varit vaken hade vi kanske försovit oss. Nej, mamma gick upp för o äta frukost så hon hade väckt oss. Aja, haft huvudvärk största delen av dagen eftersom jag bara sov två och en halv timme. Kommer gå och lägga mej tidigt ikväll. Skoldagen har iallafall varit bra! Fått både bra och dåliga kommentarer om håret, haha ;) Men till alla som inte gillar mina olika färger på håret så har jag faktiskt tänkt ha brunt eller blont efter att den här färgen gått ur. FÖrst hade vi Spanska. Tittar på en film som heter "Secretariat". Sen hade vi hål, gick faktiskt fort. Sen vare slöjd och där håller vi på med tovning. Jag hade tovat klart bilden vi skulle tova så jag fick klippa ut en form i typ.. Skumgummi? Ungefär som en tvättsvamp.. Haha. Aa, fick klippa iaf och ''picka'' fast ull där runt. Klippte två jäkligt snygga huvuden med quiffs, Jedheads. Har ''pickat'' fast hudfärg + hårfärg på den ena men inget på den andra. Efter slöjden var det lunch. Fick, potatis och skarpsås - usch, men åt ändå. Sen var det gympa, och efter gympan vare elevens val. Jag och Sabina gick in på skolbibblan mellan gympan och elevens val för att kolla om en bok kommit som jag skulle låna. Det hade den! Woho! "Höstgärning" heter den, och är skriven av Stephen King. Det är den novellen (ganska lång novell om du frågar mej. Den är 171 sidor lång!) som filmen (Min favoritfilm) "Stand by me" ! Så satt o läste på elevens val och sen hade vi Engelska och sen matte sen var dagen slut, nanana :D Bussresan hem var astrist. Karin var på dans så hon åkte inte buss. Satte mej på en ledig ''tvåplats'' men sen lite kort därefter kom en lång holländare o satte sej bredvid. Alltså ingen jag kände så hade ingen o prata med. MP5en var dessutom slut i ström så kunde inte lyssna på musik heller. När jag nästan var hemma kom jag på att jag skulle haft mer fotopapper och färg till skrivaren för jag ska skriva ut bilder tills imorgon. När jag kom hem kastade jag mej över telefonen men pappa var redan på väg hem. Mamma kommer inte hem förrän inatt heller. Skulle försöka skriva ut tre bilder (Hade bara tre fotopapper kvar) i svartvitt istället men det failade på två papper så hade bara ett kvar. Men Dan ringde min kusin Thommie som jobbar på Datorcenter och de hade patroner och fotopapper som min snälla pappa kunde skjutsa ner mej så jag fick köpa så nu ska jag sätta mej och noggrant välja ut vilka bilder jag ska ha + redigera lite fler bilder! Förresten kunde jag inte komma på en bra rubrik så jag sa åt Clara att skriva ett random ord. Hon skrev "Limpa" så rubriken blev det ;D
Slänger in en random bild ;) Tror jag ska ta o redigera den lite ;3


Kommentarer


Lämna en liten kommentar så blir jag glad:


Här skriver du ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dej?

Din lilla Email-adress! (Publiceras ej, jag lovar)

Har du en blogg så skriv den här:

Och så ditt lilla meddelande (:

Trackback

Look me in the eyes and I'll tell you.

Tjubre, mitt namn är Louise. Jag är 13, snart 14 år och drömmer om att bli fotograf!

RSS 2.0